הקרב על החוץ: כ"ץ מסרב להיות שני ברוטציה

נתי קאליש No Comments on הקרב על החוץ: כ"ץ מסרב להיות שני ברוטציה

לאחר שפורסם כי נתניהו הסכים למנות את ישראל כ"ץ לתפקיד שר החוץ ברוטציה, היום הובהר לו כי הוא יהיה השני בתור, לאחר אלי כהן. כ"ץ פוצץ את הפגישה עם נתניהו, ולעת עתה מסרב להצעה

כ"ץ ונתניהו ברגעים יפים יותר צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה בחלוקת התיקים בליכוד: לאורך היום חילק נתניהו את שלל התפקידים שנשאר בידי מפלגת הליכוד לחברי הכנסת של המפלגה. מרבית המינויים עברו בשקט, אלא שאז הגיע האגוז הקשה – תפקיד שר החוץ וישראל כ"ץ.

השבוע, חה"כ ישראל כ"ץ מהליכוד, שהגיע למקום ה- 18 בפריימריז של הליכוד, איים לא להיכנס לממשלה אם לא יקבל את תיק החוץ. ע"פ דיווח בכאן 11 כץ אמר למקורביו "זה או חוץ או בחוץ".

נתניהו אמנם נענה לדרישה, אך הבהיר לכ"ץ כי תהיה רוטציה על התפקיד, והוא יהיה השני. אלי כהן ככל הנראה יקבל את תפקיד שר החוץ ראשון ברוטציה. לשנתיים הראשונות – הוצע לכ"ץ את משרד הכלכלה או האנרגיה.

בערוץ 12 דווח כי בשעות אחר הצהריים (רביעי) נפגש נתניהו עם כ"ץ ומסר לו את הדברים. כ"ץ הגיב בזעם ופוצץ את הפגישה. זמן קצר לאחר מכן, נועדו השלושה יחד , אך כ"ץ עדיין מסרב להיות שני ברוטציה.

ההצעה לאלי כהן מפתיעה, מכיוון שרק הבוקר דווח על כך שכ"ץ יתחיל את הרוטציה במשרד החוץ ורון דרמר, מקורבו של נתניהו, יהיה מי שיכהן שני. שמו של כהן עד שעות הערב המוקדמות כלל לא הוזכר כמועמד לתיק החוץ.

אתמול, כשנראה היה שכ"ץ יקבל ראשון את משרד החוץ, הוא פרסם פוסט שבחים לנתניהו וכתב: "מזה תקופה מוביל רה״מ המיועד בנימין נתניהו תהליך ארוך ומורכב של הקמת ממשלה. בעוד יומיים יגיע תהליך זה לסיומו ובע״ה תוקם ממשלת ימין חזקה ויציבה. אנו תומכים במאמציו ומתפללים להצלחתו והצלחת הממשלה- מול האתגרים הגדולים בפניהם ניצבת מדינת ישראל".

"ראוי להדגיש כי מינוי שרי הליכוד בממשלה הוא בסמכותו הבלעדית של רה״מ ואני וחברי נכבד כל הכרעה שיקבל וזאת בניגוד לפירסומים תקשורתיים שיקריים על אולטימטומים והתניות שהצבתי כביכול, שמטרתם לנסות ולזרוע מחלוקות ולפגוע בתהליך הקמת הממשלה. טובת מדינת ישראל הייתה ועודנה השיקול המרכזי לפעילותי הציבורית ואעשה הכל להביא להצלחתה. כולנו מאוחדים למען המטרה" הוסיף כ"ץ.

לאור ההתפתחויות בשעה האחרונה, יהיה מעניין לראות כיצד יתנהל כ"ץ לאחר הפוסט שפרסם אמש.


0 תגובות